Exerciții pentru întărirea articulațiilor

Ultima actualizare la 23 octombrie 2014 . Categoria: Articole sănătate
Acest articol a fost citit de 3615 ori.
Exerciții pentru întărirea articulațiilor

Putem evita înaintarea în vârstă sau accidentările?… Nu prea, ceea ce nu înseamnă însă că nu avem ce face pentru a avea articulații mai sănătoase și flexibile – dimpotrivă! Studiile au demonstrat clar că combinația dintre o alimentație sănătoasă (care aduce un aport de nutrienți esențiali pentru articulații, oase și mușchi) și exercițiu fizic (adaptat capacităților și nevoilor fiecărei persoane) îmbunătățește semnificativ sănătatea oaselor, a mușchilor și a tuturor țesuturilor articulare.

Câteva exerciții efectuate zilnic îmbunătățesc enorm flexibilitatea articulațiilor, întăresc și tonifică musculatura și ajută la o mai bună absorbție în articulații și oase a nutrienților din alimente și suplimente. Iar asta duce la o stare generală mai bună, mai multă flexibilitate și energie și în plus un risc mai mic de accidentări și afecțiuni degenerative.

Aveți, așadar, doar de câștigat printr-un program de exerciții pentru întărirea articulațiilor! Iată câteva exerciții foarte utile și ușor de practicat în fiecare zi.

  • Statul pe un picior

Stați cu picioarele ușor desfăcute la nivelul umerilor, apoi lăsați greutatea corpului alternativ pe câte un picior, fără a bloca sau flexa genunchiul. Ridicați piciorul fără greutate și mențineți poziția timp de până la 30 de secunde.

Acest exercițiu ajută la întărirea musculaturii genunchiului și îmbunătățirea echilibrului acestei articulații.

  • Rotirea umerilor

Luați în fiecare mână câte o greutate nu foarte mare (0,5 kg poate fi suficient), care să vă permită să efectuați exercițiul fără dificultate. Extindeți brațele în unghi de 90 de grade, în dreptul urechilor. Coborâți lent, cu viteză constantă, fiecare mână cu greutate spre șoldul opus, apoi reveniți în poziția inițială. Nu vă grăbiți, simțiți rotirea umărului și activarea musculaturii pe fiecare parte.

  •  Stretching-uri de Superman

Suprasolicitarea articulației sacroiliace este o cauză frecventă de dureri în zona lombară. Iată un exercițiu de mare ajutor în acest sens: întindeți-vă pe o suprafață confortabilă cu fața în jos. Întindeți mâinile înainte, paralel, la fel și picioarele. Dacă vă amintiți, este poziția în care zbura Superman. Ridicați ușor atât mâinile, cât și picioarele, la câțiva centimetri de sol, menținând poziția paralelă. Încordând ușor musculatura abdominală și lombară, mențineți poziția timp de câte 10 secunde și expirați. Dacă puteți, inspirați înainte de efectuarea exercițiului și expirați la revenirea la sol.

  • Podul pe spate

exercitii 2Nu e deloc un exercițiu acrobatic, ci unul foarte simplu și cu efect benefic asupra musculaturii șoldurilor, abdomenului și a picioarelor. Întindeți-vă pe spate, cu genunchii flexați, gleznele la nivelul șoldurilor, palmele cu fața în jos, depărtate de corp. Ridicați ușor bazinul de la sol în timp ce expirați. Mențineți poziția timp de câteva secunde, apoi reveniți la sol. Repetați exercițiul de câteva ori, concentrându-vă pe o mișcare lentă și pe contractarea musculaturii activate.

  •  Semi-genuflexiuni

Depărtați ușor picioarele la nivelul umerilor, cu picioarele paralele. Întindeți brațele înainte, paralel și lăsați-vă ușor și treptat pe vine, până când coapsele ajung paralele cu solul (nu mai jos însă, pentru a nu forța genunchii), deplasând ușor greutatea spre partea din față a labelor picioarelor. Reveniți ușor. Aveți grijă ca genunchii să fie aliniați cu vârfurile picioarelor. Efectuați mișcările lent.

Efectuarea zilnică a acestor exerciții foarte ușoare vă ajută să tonifiați musculatura și să întăriți articulațiile majore. Vă garantăm că după câteva zile veți constata o îmbunătățire semnificativă a tonusului muscular și a flexibilității articulare!

Completați programul de exerciții pentru întărirea articulațiilor și tonifierea musculaturii cu o alimentație sănătoasă și echilibrată și un nivel de hidratare optim. Puteți afla mai multe informații despre beneficiile nutritive ale curei cu ArtroHelp Repair pentru articulații și sistemul osteo-muscular pe acest site.

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus în pagină