Fă mișcare chiar la biroul tău!

Ultima actualizare la 22 septembrie 2014 . Categoria: Articole sănătate
Acest articol a fost citit de 1310 ori.
Fă mișcare chiar la biroul tău!

Mulți dintre noi sunt nevoiți, din cauza activităților zilnice, să stea ore în șir în fața calculatorului sau pur și simplu la un birou. Vă sună cunoscută situația?… Pentru articulații, problema nu este numai faptul că petrecem mult timp în poziții statice (ceea ce favorizează contractarea musculaturii și diminuează mobilitatea articulară). De regulă, însă, adoptăm și poziții incorecte: vorbim la telefon ținându-l cu umărul, stăm în poziții greșite pentru coloană când scriem la calculator, stăm picior peste picior mult timp etc.

Imobilitatea prelungită + pozițiile greșite din timpul zilei = probleme și dureri articulare și musculare garantate.

Știați că probleme articulare foarte dureroase, precum cotul tenismenului, sindromul de tunel carpian sau torticolisul (contractarea dureroasă și rigidizarea musculaturii gâtului), pot apărea chiar și numai în urma statului la birou și la calculator în poziții defectuoase?

la birou 2Chiar dacă trebuie să stăm mare parte din zi la birou, putem introduce în programul zilnic mai multă mișcare – iar rezultatele asupra sănătății și a tonusului vor fi în mod garantat uimitoare! Ușor, benefic pentru articulații și tonusul general!

Iată câteva exerciții excelente, recomandate de specialiști, care se pot efectua chiar la birou, stând pe scaun. Efortul și timpul necesar sunt minime și vă veți simți mult mai bine! Pe termen mediu și lung veți constata cu siguranță efecte benefice asupra tonusului general și a mobilității articulațiilor.

1. Sus-jos fără mâini: ridicați-vă și așezați-vă de mai multe ori pe scaun fără a vă sprijini cu mâinile de birou sau de scaun.

2. Dați din umeri: ridicați și coborâți umerii lent, cât mai sus spre urechi și apoi revenind sau chiar coborând puțin umerii sub nivelul uzual. Acest exercițiu va detensiona foarte mult musculatura gâtului și a umerilor.

3. Da și nu: mișcați lent capul în față și în spate, apoi lateral, ca atunci când spuneți ”da” sau ”nu”.

4. Cercuri cu mâinile: strângeți pumnii în mod relaxat și faceți rotiri lente, ample, cu ambele brațe, spre față și apoi spre spate, alternativ, dar și concomitent. Simțiți activarea musculaturii spatelui și a pieptului.

5. Mâinile înainte: întindeți câte o mână înainte, palmele fiind paralel cu solul. Cu cealaltă mână apăsați ușor brațul întins, simțind contractarea musculaturii. Mențineți pentru câteva secunde, apoi reveniți.

6. Îmbrățișați-vă: cuprindeți-vă omoplații cu ambele mâini și îmbrățișați-vă, simțind întinderea musculaturii torsului.

7. Picioarele înainte: sprijiniți-vă cu mâinile în spate sau pe spătarul scaunului pentru a vă îmbunătăți echilibrul și întindeți picioarele înainte, câțiva centrimetri deasupra solului. Întindeți labele picioarelor spre înainte, apoi trageți de degetele picioarelor spre interior (împingând călcâiele înainte). Alternați aceste mișcări.

8. Pieptul pe coapse: aplecați-vă în față și așezați pieptul pe coapse. Prindeți-vă încheieturile mâinilor în spatele gambelor și faceți un stretching ușor al brațelor spre spate, trăgând umerii spre urechi. Veți detensiona astfel mare parte din musculatura umerilor și a spatelui.

la birou 39. Brațele sus: stați drept pe scaun, ridicați brațele cu degetele împreunate și palmele spre tavan. Trageți ușor de umeri, mențineți poziția câteva secunde, apoi reveniți.

10. Palmele la omoplați: ridicați câte un braț și duceți palma spre omoplatul opus, prin spatele cefei. Nu forțați. Sprijinind brațul ridicat de partea din spate a capului, apăsați-l ușor cu palma liberă. Veți simți întinderea și apoi relaxarea umărului și a omoplatului ridicat. Efectuați exercițiul alternativ pe ambele părți de câteva ori.

Mișcare și ArtroHelp Repair, pentru rezultate cât mai bune!

Nu uitați! Exercițiul fizic îmbunătățește absorbția nutrienților importanți pentru articulații, pe care îi luați din alimente și suplimente nutritive. Cu alte cuvinte, dacă faceți o cură de regenerare a articulațiilor cu ArtroHelp Repair și faceți și mișcare, veți avea rezultate încă și mai bune!

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus în pagină