Scorțișoară

Unul dintre cele mai apreciate condimente, dar și remedii naturale, scorțișoara (Cinnamomum zeylanicum/C. verum) este un ajutor eficient și pentru articulații datorită acțiunii antioxidante. În plus, acest ingredient contribuie la un gust foarte plăcut al produsului ArtroHelp Forte.

  • Polifenolii din scorțișoară au proprietăți imunomodulatoare, de reglare a răspunsului imunitar în fața infecțiilor și a diferitor agenți patogeni și toxine, chiar și la pacienții cu cancer (al căror sistem imunitar este foarte sever afectat de boală și de terapii).

* http://www.japsonline.com/admin/php/uploads/1297_pdf.pdf

  • Prin susținerea unui răspuns optim al sistemului imunitar, scorțișoara contribuie la reglarea proceselor inflamatorii (care pot scăpa de sub control, afectând țesuturile pe termen lung).

* http://jn.nutrition.org/content/138/5/833.full

  • Medicamentele antiinflamatoare administrate de regulă împotriva durerilor, a inflamației și disconfortului asociat artritei au frecvent efecte secundare asupra sistemului digestiv sau a rinichilor. Scorțișoara conține substanțe care diminuează producția de citochine (proteine cu rol proinflamator). În mod foarte interesant, acești compuși antiinflamatori s-au dovedit a avea și efecte anti-aging (de încetinire a unor procese degenerative asociate îmbătrânirii).
  • De asemenea, pacienții cu artrită pot beneficia de pe urma acestui condiment atât de prețuit de medicina tradițională. Artrita implică o pierdere anormală a masei osoase și afectarea spațiilor articulare, ceea ce provoacă dureri și deformarea articulațiilor. Cercetătorii japonezi au arătat că scorțișoara poate diminua aceste procese de distrugere, ajutând și la ameliorarea simptomelor.

* http://www.livestrong.com/article/385614-arthritis-cinnamon/

  • Atleții și persoanele care fac sport intensiv pot beneficia de diminuarea durerilor, disconfortului și a febrei musculare în urma efortului fizic.

* http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23717759

  • Hiperglicemia are efecte negative complexe asupra întregului organism. Printre acestea se numără și încetinirea proceselor de regenerare și vindecare, inclusiv a țesuturilor articulare. În condițiile glicemiei crescute, scorțișoara este utilă pentru regenerarea articulațiilor prin efectul de reducere a nivelului glucozei din sânge.

* http://care.diabetesjournals.org/content/26/12/3215.full
* http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19571155

  • Pe lângă îmbunătățirea nivelului de glucoză din sânge în urma administrării de scorțișoară, s-a constatat și diminuarea rezistenței la insulină.

* http://www.webmd.com/diabetes/cinnamon-and-benefits-for-diabetes

  • Scorțișoara protejează sistemul neuronal și activitatea neurotransmițătorilor, ceea ce influențează benefic mobilitatea.

* http://www.sciencedaily.com/releases/2014/07/140709095257.htm

  • Compușii antibacterieni și antitoxici din scorțișoară sunt foarte activi împotriva unui număr mare de agenți patogeni. Din acest motiv, scorțișoara este studiată și ca un potențial conservant natural, fără efecte secundare, în industria alimentară.

* http://www.sciencedaily.com/releases/2014/07/140717095118.htm
* http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=68

  • Scorțișoara este o bună sursă de fier, calciu și alte minerale și are o capacitate antioxidantă remarcabilă. Ca atare, este utilă în combaterea tuturor proceselor inflamatorii, contribuie la sănătatea sistemului cardiovascular și la întărirea sistemului imunitar.

* http://www.examiner.com/article/cinnamon-antioxidant-superpower-with-huge-health-benefits
* http://www.webmd.com/food-recipes/news/20040617/antioxidants-found-unexpected-foods