Rhodiola

Rhodiola

Rhodiola (Rhodiola rosea) este o plantă specifică zonelor muntoase și arctice din Europa și Asia. Este un adaptogen natural care îmbunătățește răspunsul organismului la stres (se știe că inflamațiile și durerile cronice sunt o sursă majoră de stres pentru organism și pentru creier deopotrivă). Rhodiola a fost intens studiată de cercetătorii din Rusia, care consideră că  îndeplinește toate criteriile specifice remediilor adaptogene. În medicina tradițională estică, Rhodiola este folosită în tratamentul fracturilor osoase, pentru accelerarea vindecării diferitor răni și leziuni ale pielii, în tratamentul anemiilor, în stări de convalescență, afecțiuni mentale și nervoase și ca tonic general.

Stresul, oboseala, efortul fizic și mental prelungit, inflamațiile și durerile cronicizate îngreunează funcționarea optimă a sistemului nervos și a celui hormonal, precum și regenerarea țesuturilor. Evident, aceste situații afectează direct starea generală și calitatea vieții. Rhodiola este un adaptogen eficient, bogat în antioxidanți și flavonoizi, cu efecte benefice asupra secreției de endorfine.

http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/6/3/293.pdf

  • este recunoscută pentru acțiunea calmantă asupra sistemului nervos, benefică atât în situațiile cotidiene de stres și oboseală cât și în tratamentul anxietății și al depresiilor.

http://www.calmclinic.com/supplements-for-anxiety/rhodiola-rosea

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10839209

  • îmbunătățește controlul proceselor inflamatorii. Studiile au indicat potențiale efecte neuroprotectoare pentru tratamentul unor afecțiuni neurodegenerative

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23690847

  • sporește protecția cardiovasculară a organismului față de disfuncțiile asociate stresului
  • este recomandată și în tratamentul asteniei, răcelilor, migrenelor, insomniei, amenoreei și al unor disfuncții sexuale masculine

http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/6/3/293.pdf

  • îmbunătățește capacitatea de efort mental și combate oboseala și lipsa de energie

http://www.med.nyu.edu/content?ChunkIID=111798

  • diminuează efectele secundare ale efortului fizic și îmbunătățește performanțele fizice

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23443221

  • diminuează afectarea musculo-scheletală resimțită după exerciții fizice intensive, îmbunătățește arderea acizilor grași în timpul activității fizice și ajută organismul să facă față mai bine efortului fizic

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20308973

  • poate proteja mușchii scheletici de degradarea provocată de stresul oxidativ

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23893458

  • conform cercetătorilor ruși, Rhodiola optimizează nivelul energetic al organismului și reacțiile biochimice și psihologice în situații de stres (oboseală accentuată, tulburări de somn, traumatisme, stări infecțioase) prin modularea unor hormoni de stres și a producției unor neurotransmițători precum serotonina și dopamina. Astfel îmbunătățește atât reacțiile fizice ale organismului în astfel de situații, precum și starea psiho-mentală

http://www.drdavidwilliams.com/hops-and-rhodiola-rosea-as-discussed-on-dr-oz/#axzz2mKOmqlxy

  • stiumulează creșterea nivelului unor aminoacizi (hidroxipolina și hexozamina) care contribuie la sinteza colagenului. Astfel Rhodiola susține procesul de refacere a țesuturilor și previne degradarea pielii

http://www.livestrong.com/article/274485-benefits-of-rhodiola-for-wrinkles/