Muncă de birou? Câteva exerciții pentru energie și relaxare!

Ultima actualizare la 12 noiembrie 2014 . Categoria: Articole sănătate
Acest articol a fost citit de 1250 ori.
Muncă de birou? Câteva exerciții pentru energie și relaxare!

Petreceți mult timp la birou și vă supără frecvent durerile articulare și musculare? Sau pur și simplu vreți să scăpați de senzația aceea nesuferită de înțepenire a întregului corp și totodată să aveți mai multă energie? Iată cât este de simplu: faceți zilnic câteva tipuri de exerciții ușoare și plăcute, special concepute pentru cei care au o muncă de birou.

Efectuând zilnic câteva din aceste exerciții vă puteți proteja de numeroase probleme articulare cauzate de sedentarism, precum și de mișcările și posturile greșite din timpul unei zile de lucru la birou.

Știați că foarte multe persoane tinere, normoponderale (fără exces de greutate) și care nu fac sporturi extreme au un risc crescut de fracturi osteoporotice din cauza sedentarismului (fără a lua în calcul și alți factori de risc, precum deficiențele nutritive sau fumatul)?

Stretchingul cel de toate zilele

Nimic nu detensionează și totodată nu energizează mai rapid decât câteva mișcări de întindere (stretching)! Începeți de la zona cervicală, continuați cu umerii, brațele, mijlocul, genunchii și în final gleznele. Sunt bune orice mișcări care simțiți că vă dezmorțesc articulațiile și mușchii, atâta timp cât le efectuați lent, cu atenție. În cazul în care simțiți vreo durere opriți-vă și nu forțați, eventual încercați să schimbați ușor poziția.

Contractări și relaxări musculare

În mod special zona cervicală, omoplații, zona lombară și musculatura feselor și a coapselor sunt predispuse contracturilor atunci când stăm pe scaun mult timp. Propuneți-vă să faceți zilnic 2-3 sesiuni a câte 5-10 minute, timp în care încordați lent și apoi relaxați pe rând toate grupele musculare ale acestor zone. Alternați câteva secunde de contractare cu un număr egal de secunde de relaxare. Veți ajuta astfel la o mai bună irigare cu sânge (deci și nutrienți vitali) a țesuturilor musculare, ceea ce previne sau diminuează contracturile și inflamațiile musculare și vă va da un tonus general mult mai bun.

Flexibilitate mai bună

Chiar dacă munca de birou este preponderent statică și nesolicitantă din punct de vedere fizic, cu toții avem nevoie de o flexibilitate și mobilitate articulară cât mai bună. În lipsa unor articulații mobile, există riscul ca și după cele mai mici mișcări (când vă aplecați să luați ceva de pe jos sau vă întindeți după niște hârtii, de exemplu) să suferiți accidentări musculare și articulare, contracturi.

Pentru îmbunătățirea mobilității vă recomandăm să efectuați zilnic câteva mișcări ușoare de balans:

  • stând în picioare, genunchii întinși, aplecați-vă în față, balansându-vă ușor, din ce în ce mai mult, cu mâinile întinse spre vârful picioarelor;
  • cu mâinile în șolduri și privirea în față, stați cu picioarele ușor depărtate la nivelul umerilor; aplecați-vă lateral, treptat și fără a forța coloana;
  • cu picioarele ușor depărtate la nivelul umerilor, aplecați-vă cu balans ușor înainte, întinzând brațele paralel cu solul, ca și cum v-ați întinde peste o masă imaginară; acest exercițiu ajută la detensionarea musculaturii lombare.

Rotiri ale încheieturilor

Efectuați cât de des posibil mișcări de rotire (în ambele sensuri) a încheieturilor mâinilor, brațelor, a gâtului, a mijlocului, genunchilor și a gleznelor. Este important să nu vă grăbiți și să efectuați rotirile lent, cât de circular cu putință. Veți decontracta, încălzi și mobiliza astfel aceste articulații majore, iar o mai bună circulație în aceste zone are numai beneficii pentru starea dumneavoastră generală și nivelul de energie resimțit.

Încheiați cu o binemeritată relaxare

02 exercitii la birouVă presează timpul? Nicio problemă! Chiar și numai 3-5 minute de relaxare fac minuni pentru corpul și concentrarea dumneavoastră, mai ales dacă ați făcut exercițiile de mai sus. Stați într-o poziție comodă, închideți ochii și scanați-vă mental întregul corp, identificând zonele tensionate. Foarte important: inspirați și expirați profund și calm.

Numai avantaje!

Vă garantăm că exercițiile și relaxarea de mai sus nu vă vor răpi mult timp. Vă veți simți garantat mult mai bine, capacitatea de concentrare va fi vizibil îmbunătățită, iar corpul dumneavoastră nu va mai fi atât de epuizat după o zi petrecută la birou. Evident, veți avea o mai bună rezistență atunci când faceți sport – sau chiar și numai când urcați scările!

Știați că?

Studiile de sănătate ocupațională au arătat că un program zilnic de stretching la birou îmbunătățește tonusul fizic al angajaților, precum și percepția propriului corp și performanțele intelectuale.

Nu uitați de nutriție!

Să nu uităm că, pe cât de importante sunt exercițiile fizice de orice fel, esențială pentru articulații sănătoase și un tonus general excelent este și nutriția. ArtroHelp Forte conține ingrediente naturale cu eficacitate mare în protejarea și regenerarea articulațiilor. De asemenea conține substanțe care ajută musculatura să se relaxeze și să funcționeze optim.

Este nevoie de perseverență pentru a avea un program de exerciții fizice constant și o alimentație sănătoasă. Efectele benefice sunt însă extraordinare. ArtroHelp Forte este un excelent supliment natural, cu efecte regenerante și protectoare complexe pentru întregul sistem osteo-articular, întrucât conține colagen de foarte bună calitate, enzime, magneziu marin precum și un complex antioxidant. Încercați o cură cu ArtroHelp Forte și spuneți-e cum vă simțiți!

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus în pagină