Oase sănătoase pentru un corp sănătos

Ultima actualizare la 3 noiembrie 2014 . Categoria: Articole sănătate
Acest articol a fost citit de 1953 ori.
Oase sănătoase pentru un corp sănătos

În majoritatea cazurilor, oamenii au tendinţa de a lăsa la o parte sănătatea oaselor, până când se produc prejudicii importante ale sistemului osos. Cei mai mulţi dintre noi consideră oasele ca pe ceva static şi neschimbător, când de fapt ele sunt dinamice, regenerabile, cu propriile procese metabolice, extrem de importante pentru starea generală de sănătate.

Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru îşi pierde treptat capacitatea de restabilire a ţesutului osos. Oasele îşi pierd densitatea minerală, devin fragile şi uşor de fracturat, iar osteoporoza devine o ameninţare importantă. Peste 44 de milioane de americani suferă într-un anumit grad de osteoporoză, iar în România, peste 1 milion de femei suferă de osteoporoză, însă boala este, de cele mai multe ori, subdiagnosticată şi frecvent lăsată netratată. Potrivit statisticilor, riscul ca o femeie să sufere de o fractură de şold din cauza osteoporozei este la fel de mare ca riscul de a avea cancer la sân. Chiar dacă această afecţiune este asociată în special cu femeile trecute de perioada menopauzei, aproximativ 25% dintre bărbaţii trecuţi de 50 de ani suferă de această boală a oaselor slabe. Însă osteoporoza poate fi întâlnită şi la populaţia tânără, ca un indicator al stilului de viaţă nesănătos răspândit în lumea de astăzi.
Deşi incidenţa cazurilor de osteopozoză este în creştere, este important să conştientizaţi faptul că această afecţiune nu este o parte inevitabilă a procesului de îmbătrânire. În afară de influenţa genetică, există măsuri ce pot fi luate pentru îmbunătăţirea sănătăţii osoase şi pentru păstrarea mobilităţii şi a libertăţii de mişcare. În cadrul acestui proces, putem îmbunătăţi, de asemenea, starea noastră generală de sănătate, reducând riscurile unor alte afecţiuni cronice.

Formarea și distrugerea țesutului osos

De-a lungul vieţii noastre are loc procesul de remodelare osoasă. Acest proces continuu are două componente: formarea și distrugerea țesutului osos. Osteoblastele sunt celule care au rol în formarea țesutului osos, iar osteoclastele în distrugerea acestuia. Pe măsură ce îmbătrânim, distrugerea matricei osoase poate depăşi formarea, ducând la pierderea densităţii osoase, oasele putând deveni mai fragile, uneori putând avea loc chiar fracturi osoase. Această relaţie disproporţionată între construirea şi distrugerea matricei osoase afectează în special femeile mai ales în perioada postmenopauză. Istoricul familial legat de osteoporoză, deficienţele nutriţionale, deficitele de calciu și vitamina D (hipocalcemia, hipovitaminoza D), depresia, hiperparatiroidismul, unele medicamente, consumul excesiv de alcool, cafea şi fumatul pot accelera procesul de distrugere osoasă.

Exerciţii fizice, calciu şi magneziu

exercitii_fiziceUnul dintre cei mai importanţi factori pentru sănătatea oaselor este reprezentat de exerciţiile fizice, pentru că inactivitatea duce, de asemenea, la pierderea de masă osoasă. Vă puteţi gândi la oasele dumneavoastra la fel ca la muşchi, exerciţiile regulate ajutând la creşterea densităţii osoase şi protejând împotriva osteoporozei pe termen lung.
Aşa cum ni s-a spus încă de când eram copii, calciul ne ajută să avem oase puternice. Acest lucru este valabil pe tot parcursul vieţii, o cantitate insuficientă de calciu crescând riscul de osteoporoză. Femeile trecute de vârsta de 50 de ani şi bărbaţii de peste 70 de ani au nevoie de o cantitate de calciu natural de aproximativ 1200 mg în fiecare zi. Însă ceea ce trebuie neapărat ştiut este că în această ecuaţie mai sunt incluse şi alte elemente nutritive şi minerale, cum ar fi magneziul, zincul şi vitamina K, care echilibrează aportul de calciu şi ajută la construirea unui schelet flexibil şi robust, care să fie bază a unei stări de sănătate bune.
Magneziul este al patrulea cel mai întâlnit mineral din organism, cu aproximativ jumătate din cantitate concentrată în oase. Însă adulţii pot avea adesea probleme de absorbţie a mineralelor. Deficitul de magneziu afectează modul în care este metabolizat calciul, iar unele studii arată că suplimentele pot îmbunătăţi densitatea oaselor. Alimentele care sunt bogate în magneziu includ verdeţuri, nuci, fasole, cereale integrale etc. De asemenea, sunt recomandate suplimentele de calciu cu un raport egal de magneziu, cu o cantitate mică de minerale, cu ar fi bor, pentru a sprijini absorbţia.

Absorbţia nutrienţilor

Absorbţia precară a nutrienţilor este un alt factor legat de deficienţa nutriţională care provoacă osteoporoza, prin solicitarea organismului de a consuma minerale din rezervele osoase. Nu este suficientă doar obţinerea unei cantităţi adecvate de calciu, magneziu şi alimente bogate în minerale, ci este nevoie ca organismul să poată extrage aceste substanţe nutritive esenţiale, proces care se realizează în condiții optime atunci când digestia este bună. Seminţele de rodie, scorţişoara sau rădăcina de ghimbir au efecte benefice recunoscute asupra sistemului digestiv. De asemenea, suplimentele probiotice cresc numărul bacteriilor benefice care colonizează tractul digestiv și îmbunătățesc digestia. Consumul legumelor de culoare verde închis şi din familia cruciferelor, a fructelor cu un conţinut scăzut de zahăr, seminţele şi nucile oferă o mare varietate de substanţe nutritive pentru sprijinirea digestiei şi, implicit, a sistemului osos şi a stării generale de sănătate.

Vitaminele D şi K

Un alt aliat important al organismului pentru densitatea osoasă este vitamina D, în special D3, cunoscută şi sub denumirea de colecalciferol, cu un rol important în absorbţia calciului, sprijinirea imunităţii şi combaterea inflamaţiei. Corpul nostru produce această vitamină atunci când este expus la soare, însă din cauza îngrijorării crescânde privind expunerea la soare şi a cancerului de piele, deficitul de D3 este tot mai întâlnit. Vitamina D sprijină creşterea densităţii osoase şi reduce numărul de fracturi, această vitamină putându-se găsi în special în ciuperci şi peşti graşi, cum ar fi somonul.
Un alt nutrient care influenţează metabolismul calciului este vitamina K, în special K2, care asigură transferul de calciu către oase. Putem găsi vitamina K2 în special în carne, brânză şi gălbenuşuri de ou. Vitamina K1 este de ajutor în coagularea sângelui şi o regăsim în legumele cu frunzele verzi, cum ar fi varza, spanacul, broccoli sau salata verde.

ArtroHelp Repair, pentru sănătatea sistemului osos

Un element esențial pentru sănătatea articulațiilor, dar și a pielii, gingiilor și dinților, este colagenul. Există multe suplimente cu colagen, însă trebuie reţinut faptul că nu este importantă doar creşterea cantităţii de colagen consumate, ci şi furnizarea unor agenţi activi care să ajute organismul să îl asimileze, proceseze și folosească în mod eficient pentru regenerarea țesuturilor.
ArtroHelp Repair este o formulă complexă, care îmbină aportul de colagen cu enzime, plante și extracte standardizate din plante cu tradiție în îngrijirea articulațiilor:

  • Cissus quadrangularis, o plantă a cărei denumire ayurvedică este ”care previne distrugerea oaselor”, fiind un remediu utilizat de secole pentru întărirea structurii osoase și vindecarea traumatismelor;
  • Ashwagandha, plantă adaptogenă cu efecte benefice în tratamentul osteoartritelor, diminuează răspunsul inflamator articular;
  • enzimele bromelaină și papaină reduc edemele de la nivelul articulațiilor și au acțiune antiinflamatoare;
  • turmericul (curcumina), unul din cele mai studiate remedii cu proprietăți antioxidante și antiinflamatoare;
  • piperul (piperina) îmbunătățește absorbția ingredientelor și stimulează circulația sangvină.

ArtroHelp Repair conține ingrediente cu acțiune sinergică antiinflamatoare, antialgică, antioxidantă, precum şi enzime care transformă colagenul ingerat în material de reconstrucție eficient pentru structura oaselor și a cartilajelor. Aportul de vitamina C naturală (necesară pentru sinteza colagenului) și de magneziu (recunoscut pentru rolul important asupra sistemului cardiovascular, nervos și osteo-muscular) completează formula ArtroHelp Repair și îi sporesc eficiența.

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus în pagină