Recomandări alimentare pentru sănătatea articulațiilor

Ultima actualizare la 24 octombrie 2014 . Categoria: Articole sănătate
Acest articol a fost citit de 9002 ori.
Recomandări alimentare pentru sănătatea articulațiilor

Alimentația sănătoasă și mișcarea sunt două elemente-cheie pentru sănătatea articulațiilor. Dacă faceți alegerile corecte în acest sens, rezultatele benefice se vor arăta negreșit. Dacă alăturați acestor două elemente o cură cu produsele din gama ArtroHelp, vă veți ajuta sistemul osteo-articular în mod natural și eficient.

Importanța hidratării

Știați că oasele conțin aproximativ 20% apă, mușchii 75%, lichidul sinovial 80% iar cartilajele 85%? Dar că o scădere cu 2% a nivelului de apă din organism poate determina o scădere cu până la 20% a energiei și a capacității de efort a organismului?

Consumul suficient de apă (în jurul a 2 litri pe zi, pentru un organism adult) este extrem de important pentru sănătatea întregului organism, inclusiv pentru sănătatea și funcționarea optimă a articulațiilor. Hidratarea înseamnă și un transport îmbunătățit al nutrienților în diferite părți din organism, inclusiv spre articulații, ceea ce contribuie semnificativ la regenerarea acestora.

Evitarea alimentelor proinflamatoare

Conform cercetătorilor (Mount Sinai School of Medicine), reducerea consumului de alimente prăjite și procesate (carnea prăjită și alimentele procesate, semi-preparatele congelate) contribuie semnificativ la reducerea inflamațiilor din organism și stimularea sistemului imunitar.

  • Sarea și zahărul. Verificați etichetele alimentelor, de multe ori veți descoperi cu surprindere cantități semnificative de sare și zahăr, care se adaugă la consumul acestora din numeroase alte surse. Se estimează că pentru fiecare 2,3 mg de sare consumate, organismul pierde aproximativ 40 de mg de calciu. Persoanele tinere care nu au probleme articulare, dar consumă multă sare, se ”programează” de fapt la o decalcifiere și demineralizare timpurie a oaselor.
  • Diminuarea aportului de proteine animale, grăsimi nesănătoase și de gluten precum și sporirea consumului de alimente vegetale s-a demonstrat că reduce semnificativ simptomele artritei reumatoide (Journal of Alternative and Complementary Medicine, 2002; Rhemumatology, 2001).
  • Alergiile alimentare și intoleranțele alimentare (ale căror simptome se manifestă la până la 72 de ore de la consum) provoacă și întrețin inflamația mucoasei intestinale, ceea ce transmite semnale pro-inflamatoare în întregul organism. Verificați dacă și la ce alimente aveți astfel de reacții și diminuați pe cât posibil consumul lor (printre cele mai frecvente astfel de alimente se numără lactatele, cerealele care conțin gluten și nucile).
  • Aditivii alimentari: afectează mucoasa și flora probiotică din intestin, creează un mediu acid, aduc în organism substanțe chimice toxice. Atât pentru sănătatea articulațiilor cât și pentru întregul organism se recomandă evitarea produselor care conțin astfel de ingrediente. Citiți cu atenție etichetele produselor (chiar și în cazul pâinii, de exemplu).
  • Cofeina. Deși cafeaua are beneficii dovedite pentru organism, consumul excesiv afectează oasele deoarece stimulează demineralizarea și decalcifierea acestora. Nu uitați că multe băuturi carbogazoase, energizante dar și multe dulciuri conțin cafeină, care se adaugă la cafeina pe care o ingerați prin ”cafeaua cea de toate zilele”
  • Alcoolul. Osteblastele sunt celule structurale foarte importante din oase, care ajută la regenerarea și reconstruirea permanentă a oaselor de-a lungul vieții. Alcoolul interferează cu absorbția de minerale din alimentație, ceea ce afectează în timp și activitatea de regenerare desfășurată de celulele osteoblaste.
  • Grăsimile hidrogenate. Oasele și articulațiile sănătoase au nevoie de vitamina K pentru absorbția calciului în matricea osoasă. Grăsimile hidrogenate se regăsesc în foarte multe tipuri de alimente (dulciuri, produse de patiserie, sosuri, specialități din carne și brânzeturi, salate etc).

Aport insuficient și sinteză deficitară a colagenului

dieta sanatoasaToată industria de beauty ne spune că pielea noastră are nevoie de colagen. Colagenul, se știe, este o componentă esențială a oaselor, cartilajelor și a numeroase țesuturi, articulare și nu numai. Alimentația modernă este însă mult prea săracă în numeroși nutrienți, printre care colagenul și diferite substanțe care stimulează sinteza de colagen în organism. Iată câteva alimente care susțin aportul și producția de colagen și contribuie la sănătatea și mobilitatea articulațiilor:

  • Alimentele preparate prin fierberea de oase și cartilaje animale sau de pește. Gelatina conținută de acestea este de fapt o formă de colagen. Aceste alimente conțin și acid hialuronic, un alt nutrient important pentru articulații.
  • Usturoiul: conține sulf, un element necesar pentru sinteza colagenului, dar și acid lipoic, ce ajută la reconstrucția fibrelor de colagen afectate din articulații.
  • Soia (nemodificată genetic și fără aditivi chimici) conține genisteină, un izoflavonoid despre care s-a demonstrat că stimulează producția de colagen.
  • Roșiile conțin licopen, un antioxidant puternic ce contracarează activitatea enzimei colagenază, care contribuie la degradarea colagenului.
  • Fructele și legumele închise la culoare, bogate în antocianidine. Acești bioflavonoizi protejează fibrele de colagen și țesuturile conjunctive. Totodată, aduc și un binevenit aport de vitamina C.

Alimente antiinflamatoare

Inflamațiile sunt un proces benefic, ajutând organismul să facă față unor traumatisme sau infecții. Dacă însă se cronicizează, ele încetinesc procesele de vindecare și durerile. O alimentație corectă ajută în mod real la controlul proceselor inflamatorii articulare și nu numai.

  • Omega 3. Acești acizi grași au demonstrat numeroase efecte benefice pentru organism, inclusiv pentru articulații și sistemul osos.
  • Turmericul: este una din plantele cele mai studiate pentru efecte antioxidante, antiinflamatoare, analgezice și antitumorale. Studiile au arătat că are efecte antiinflamatoare și analgezice comparabile cu ibuprofenul.
  • Alimentele antioxidante. Foarte multe legume și fructe (în mod special crude) conțin mai multe tipuri de antioxidanți cu rol complex în combaterea reacțiilor oxidative. Sporiți aportul de astfel de alimente, dintr-o mie de motive – printre care și sănătatea articulațiilor și accelerarea vindecării acestora, în caz de traumatisme și intervenții chirurgicale.

Protecția antioxidantă

Studiile au indicat că stresul oxidativ se asociază cu o accentuare a simptomelor artritei reumatoide, a doua cea mai frecventă formă de artrită. Creșterea protecției antioxidante a organismului prin consumul sporit de astfel de alimente este extrem de benefică atât pentru sistemul imunitar, cel cardiovascular, pentru funcționarea creierului, cât și pentru diminuarea  durerilor și a inflamațiilor articulare și lubrifierea optimă a acestora.

  • Alimentele verzi, bogate în substanțe antioxidante și alcalinizante. Un pH acid și un nivel ridicat al reacțiilor oxidative sunt comune la persoanele cu stări inflamatorii prelungite, precum sunt cele care suferă de dureri articulare cronice. Toate alimentele bogate în clorofilă intră în această categorie.
  • Alimentele bogate în vitamina E: migdalele, semințele de floarea soarelui, avocado, uleiul de măsline, spanacul, broccoli, roșiile.
  • Alimentele bogate în vitamina C sporesc protecția antioxidantă a organismului și scad riscul de afecțiuni articulare, precum artrita reumatoidă (conform Annals of Rheumatic Diseases, 2004). În plus, vitamina C este indispensabilă sintezei colagenului, ”materialul de construcție” al articulațiilor. Vitaminele antioxidante C și E se protejează reciproc de distrugerile oxidative.

ArtroHelp Repair și ArtroHelp Calm sunt produse 100% naturale, cu ingrediente alese și combinate într-o formulă eficientă, cu mulți nutrienți benefici pentru sănătate articulațiilor, a oaselor, mușchilor și a întregului aparat locomotor.

Alimentație sănătoasă + mișcare + gama ArtroHelp = articulații lipsite de dureri, mobile și protejate!

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. Buna ziua,
    Va deranjez in legatura cu administrarea produsului ArtroHelp Repair – As putea sa il iau cu lapte caldut? Nu vreau sa ii alterez cumva proprietatile si de aceea va intreb. Mie unul mi s-a parut ca a avut un gust mai placut asa (l-am administrat o singura data cu lapte).
    Multumesc anticipat.

    • Puteti sa luati cu lapte caldut, insa incalzit la mai putin de 40 grade. Produsul contine Vitamina C naturala din acerola care este termosensibila.

  2. Perfect. Pentru ca eu sunt mai pretentios la gust si in acest mod o sa il iau cu placere.
    Multumesc inca o data.

  3. Teodora spune:

    Administrez de 3 saptamani ArtroHelp Repair . Am folosit 14 zile si ArtroHelp Calm. Durerile au disparut .Recomandarea de administrare la ArtroHelp Repair este 6-8 saptamani. Dupa aceasta perioada ce trebuie sa simt ? Cum sa aflu daca articulatia este ok?
    Cum evaluez eficienta produsului, raportata la organismul meu?

    • Recomandarea de administrare pentru produsul ArtroHelp Repair este de 10 saptamani. Principalele beneficii pe care le veti resimti sunt: regenerarea si protectia articulara (aceasta inseamna refacerea pe cat posibil a tesuturilor care formeaza si inconjoara articulatiile – oase, cartilagii, muschi si alte țesuturi), recapatarea mobilitatii si sporirea confortului la nivel articular, relaxarea musculaturii (in cazul in care afectiunea articulara a declansat o contractura musculara), imbunatatirea circulatiei (incalzirea extremitatilor).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus în pagină