Soluții naturale pentru întinderile și rupturile musculare

Ultima actualizare la 21 august 2014 . Categoria: Articole sănătate
Acest articol a fost citit de 26330 ori.
Soluții naturale pentru întinderile și rupturile musculare

Nu doar sportul intensiv, ci și activitățile zilnice pot fi sursa unor traumatisme musculare, care ajung să ne afecteze starea generală din cauza durerilor și a mobilității reduse. O problemă frecventă sunt întinderile și rupturile musculare, care provoacă durere, inflamație locală, rigiditate, tumefiere și pot diminua în diferite grade mobilitatea zonei afectate.

Întinderea musculară (numită și spasm muscular) poate apărea atunci când un mușchi este întins sau forțat peste capacitatea sa. Durerea este localizată la mușchiul afectat, iar în repaus ea dispare. La locul afectat pot apărea roșeață și vânătăi. Vindecarea poate dura mai multe săptămâni.

Ruptura musculară implică ruperea unor fibre musculare și apare brusc, ca urmare a suprasolicitării unui mușchi obosit sau neantrenat. În unele cazuri poate fi necesară intervenția chirurgicală, însă în general rupturile musculare se repară prin odihnă, alimentație adecvată, eventual și cu ajutorul unor tehnici terapeutice (chiropractică, masaj, acupunctură etc.).

Factori favorizanți ai întinderilor și rupturilor musculare:

  • Încălzirea insuficientă a musculaturii înaintea efortului fizic, ceea ce înseamnă elasticitate diminuată a fibrelor musculare și irigare insuficientă.
  • Oboseală cronică
  • Vârsta (astfel de probleme apar mai frecvent la vârstnici decât la cei tineri).

Știați că?

Dacă suferiți întinderi sau rupturi musculare frecvente, mai ales dacă nu faceți sport sau mișcări bruște, acest lucru poate însemna că:

  • este necesar să vă întăriți musculatura prin mai mult exercițiu fizic, chiar și moderat, dar pe cât posibil constant.
  • trebuie să evitați activitatea fizică intensivă fără încălzire prealabilă.
  • aveți nevoie de un aport sporit de nutrienți, precum vitamina C și alți antioxidanți, condroitină, glucozamină, colagen, nutrienți care stimulează ușor circulația sangvină, magneziu.

Dacă durerile musculare persistă este indicat să consultați un medic, pentru a exclude alte diagnostice care implică dureri musculare, precum lupus sau fibromialgie.

Ce putem face?

intindere musculara2Ca primă măsură după ce ați suferit un traumatism muscular, trebuie aplicate câteva măsuri:

Protejarea locului cu un bandaj, pentru evitarea altor traumatisme.

Aplicarea de comprese reci sau cu gheață.

Repaus, pe cât posibil menținând zona afectată puțin mai ridicată, spre nivelul inimii, pentru a favoriza retragerea edemului și a vânătăii. Pe lângă repausul diurn, este important să dormiți bine noaptea. Un somn de 7-8 ore ajută la detensionarea musculaturii, secreția unor substanțe antiinflamatoare și accelerarea proceselor de regenerare musculară.

Alimentația care ajută musculatura

Se știe că malnutriția (însemnând atât un deficit, cât și un exces de anumite substanțe în organism) încetinește vindecarea oricăror traumatisme și inflamații. Ca în orice procese de vindecare pe care le efectuează organismul nostru, un aport adecvat de nutrienți poate ajuta foarte mult, ajutând la protejarea și regenerarea musculaturii și are în plus numeroase alte efecte benefice pentru organism:

Vitamina C: este indispensabilă în procesele de vindecare a musculaturii, ligamentelor, cartilajelor, pielii și vaselor de sânge. Este implicată și în sinteza colagenului, care este o componentă de bază a mușchilor, cartilajelor, oaselor și pielii. De asemenea, este un puternic antioxidant, necesar în urma unui traumatism, deoarece inflamațiile sunt însoțite de reacții oxidative care pot provoca daune suplimentare țesuturilor.

Magneziu: în special în urma unor traumatisme sau suprasolicitări musculare, magneziul este necesar pentru relaxarea mușchilor și calmarea inflamațiilor și a durerilor.

Omega 3: acești acizi grași esențiali au acțiune antiinflamatoare, chiar și în afecțiuni severe precum poliartrita reumatoidă sau inflamații majore.

Zinc: se regăsește în aproape toate țesuturile din organism. Zincul ajută organismul să utilizeze proteinele și grăsimile din alimentație în procesele de regenerare a musculaturii afectate. De asemenea, zincul stimulează protecția imunitară a organismului.

Proteine (întotdeauna de bună calitate, nu doar din surse animale, ci și din alimente vegetale, semințe și nuci): necesarul de proteine al organismului crește în urma unui traumatism, astfel încât un consum adecvat contribuie semnificativ la accelerarea vindecării zonelor afectate.

Apa: hidratarea este indispensabilă în procesul de vindecare a traumatismelor musculare și nu numai.

Gama ArtroHelp ajută!

Cele două produse ArtroHelp conțin ingrediente naturale și extracte standardizate care ajută la refacerea musculară, calmarea durerilor și a inflamațiilor, retragerea edemelor, îmbunătățirea mobilității articulare și musculare și aduc un aport de nutrienți cu efecte benefice recunoscute pentru musculatură și articulații.

ArtroHelp Calm pentru dureri și inflamații musculare

În întinderi și rupturi musculare vă recomandăm în primă fază ArtroHelp Calm. Conține ingrediente active antiinflamatoare, analgezice, cu acțiune stimulentă asupra circulației sangvine și efect calmant pentru sistemul muscular și cel nervos: salcie albă, hamei, planta adaptogenă Rhodiola, Harpagophytum și piperină.

ArtroHelp Repair pentru protecție și regenerare osteo-musculară

ArtroHelp Repair oferă o combinație eficientă de nutrienți care hrănesc articulațiile, cartilajele și musculatura și influențează benefic regenerarea țesuturilor: colagen hidrolizat de tip II, Cissus quadrangularis, Ashwagandha, condroitină și glucozamină, enzimele papaină și bromelaină, magneziu marin, turmeric, vitamina C naturală din acerola, astaxantină, semințe de chia, pudra de cacao, frunze de Stevia și piperină.

În toate afecțiunile articulare și musculare, evitați cel puțin în perioada de recuperare:

Alcoolul: diminuează capacitatea organismului de a folosi proteinele pentru regenerarea musculaturii afectate.

Zahărul: are rol proinflamator demonstrat.

Alimentele grase și prăjite: conțin Omega 6 mult mai mult decât Omega 3, ceea ce stimulează inflamațiile.

Instrumente utile

Spune-ți părerea!

Părerea ta poate fi importantă pentru cei care au citit acest articol! Împărtășește opiniile tale și altora! Îți mulțumim!

  1. catalina spune:

    In acest weekend prelungit, am reusit sa fac o intindere musculara.
    Am tot cautat pe internet solutii in rezolvarea acestei probleme si am gasit ArtroHelp Repair. Citind articolele consider ca m-am informat foarte bine si acest produs este ce-mi trbui. Sunt convinsa ca ma va ajuta in refacerea musculaturii. Am comandat acum. Astept sa vad rezultatele.

  2. solutii pentru fibroza musculara in fibromialgie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sus în pagină